Voor leden

Hier vind je informatie die je nodig kan hebben als ouder/verzorger, dolfijn of zeeverkenner bij onze groep. Onderwerpen zoals de verwachtingen en verplichtingen binnen onze groep en specifieke informatie per speltak. De meeste van deze informatie is ooit uitgedeeld als brief of staat in het informatieboekje, maar kun je hier nog eens rustig teruglezen.

Algemene informatie

Informatie voor alle leden van onze groep.

Medisch formulier

Om in geval van nood over de juiste informatie te kunnen beschikken moeten alle jeugdleden een medisch formulier hebben. De ouders moeten dit formulier volledig invullen, ondertekenen, uitprinten en inleveren bij de staf. Het medisch formulier dient jaarlijks (bij het grootkamp) opnieuw te worden ingevuld door de ouders of tussentijds bij relevante wijzigingen.

Uniform

Een nieuw lid wordt samen met andere nieuwe leden door de schipper geïnstalleerd. Hierbij leg je een belofte af tegenover de andere leden en word je door de staf ‘aangekleed’. De scoutingblouse (uniform) wordt voorzien van onze groepsdas en verschillende insignes zodat je herkenbaar bent als waterscout van de Sint Jorisgroep.

Klussendagen

Een waterscoutinggroep met een terrein, blokhut, varend wachtschip en een tiental zeilboten, vergen natuurlijk veel actieve handen om dit te onderhouden.

Van ouders van jeugdleden binnen onze vereniging wordt verwacht dat zij minimaal een (dagdeel) van de jaarlijkse klusdagen een bijdrage te leveren.

(Sociale) veiligheid

Zeeverkennersgroep Sint Joris wil alle leden veilig en met plezier samen laten zijn. Een veilige omgeving is daarbij essentieel. We willen een vereniging zijn waarin (jeugd)leden kunnen groeien en bloeien. We hebben een aantal sociale en technische maatregelen genomen om onveilige situaties te voorkomen.

Foto’s en promotie

We maken foto’s en video’s van diverse activiteiten ten behoeve van de promotie van de vereniging en als herinnering. Dit materiaal is vooral bedoeld om op onze sociale mediapagina’s te plaatsen (waaronder Facebook, Instagram en onze website). Op deze manier kunnen anderen zien wat voor leuke activiteiten er zoal georganiseerd worden.

Financiële acties

Door het gezamenlijk houden van financiële acties kunnen we onder andere de contributie laag houden en kunnen we er voor zorgen dat we als groep plannen en wensen beter of sneller kunnen uitvoeren. En dat is mooi, want je doet dit dus niet alleen voor jezelf, maar heel direct ook voor de ander. Bij inschrijving verwachten we dat een jeugdlid deelneemt aan sponsoractiviteiten zoals de jaarlijkse lotenverkoop.

Ledenadministratie

Contributie

De contributie is voor alle leden gelijk: € 57,50,- per kwartaal en vooraf te betalen. Voor het gemak van de ouders en vrijwilligers werken we met een automatisch incasso voor het innen van de contributie. Hiervoor is een machtiging nodig welke onderdeel is van het inschrijfformulier. Van de contributie worden onder andere het materiaal en onderhoud van de vloot en diverse programma onderdelen betaald.

Uitschrijven

Wil je geen lid meer zijn? Jammer!

Voordat je het doorzet willen we graag weten waarom je deze keuze maakt. Bespreek het a.u.b. met één van de stafleden. Mocht er iets mis zijn, dan kunnen zij hier wellicht iets aan doen.

Wil je het lidmaatschap toch beëindigen? Het lidmaatschap kan beëindigd worden per kwartaal. Uitschrijven kan via het uitschrijfformulier.

Contact ledenadministratie

Voor adreswijzigingen of vragen over de ledenadministratie.

Je naam*

Je e-mailadres*

Onderwerp*

Naam (jeugd)lid*

Je bericht*

Zeeverkenners

Informatie specifiek voor de zeeverkenners speltak (12-18 jaar). Voor meer vragen neem je contact op met de zeeverkennersstaf.

Reddingsvest Zeeverkenners

Alle zeeverkenners dienen zelf voor een geschikt en goed onderhouden (automatisch) reddingsvest te zorgen voor tijdens de kampen. Een goed reddingsvest draait een geklede bewusteloze drenkeling automatisch op zijn rug en houdt zijn gezicht boven water, je kan er dus niet mee zwemmen.

Kamplijst Zeeverkenners

Wat neemt een zeeverkenner (speltak) allemaal mee op kamp?

Baksindeling

Download hier de meest recente baksindeling!

CWO Roeien en Zeilen

Voor zowel roeien als zeilen zijn bij de Zeeverkenners (12- 18 jaar) diploma’s te halen. Net als bij (ANWB) zeilscholen in de rest van Nederland worden deze uitgegeven door de Commissie Watersport Opleidingen (CWO).

Kijk hier voor meer informatie en proefexamens!