Uniform

Een nieuw lid wordt samen met andere nieuwe leden door de schipper geïnstalleerd. Hierbij leg je een belofte af tegenover de andere leden en word je door de staf ‘aangekleed’. De scoutingblouse (uniform) wordt voorzien van onze groepsdas en verschillende insignes zodat je herkenbaar bent als waterscout van de Sint Jorisgroep.

Alle speltakken van de Sint Joris dragen dezelfde blauwe ScoutFit uniformblouse. Hierdoor zijn we duidelijk herkenbaar als waterscouts. Als lid van onze groep moet je voor je installatie zelf zo’n blouse kopen via www.scoutshop.nl of in een van de ScoutShops in oa Breda en Utrecht.

De handigste manier om achter de goede maat te komen is door op zaterdag even de uniformen van wat anderen uit te proberen of kijk even naar de maattabel. Voor de grotere kinderen zijn de uniformen ook in dames- en heren(overhemd)maten leverbaar.

Voor de installatie hoef je alleen een blouse te bestellen, alle andere spullen regelt de staf en die worden tijdens de installatie officieel bij je opgespeld en omgehangen. Later kun je op je uniform nog veel meer insignes en badges verzamelen door bijvoorbeeld deelname aan kampen of door het behalen van zeildiploma’s.