Organisatie

Tijdens de opkomsten, kampen en activiteiten worden jeugdleden geleid door het stafteam. Het stafteam gaat met de jeugdleden op avontuur en zorgt onder andere voor het enthousiasmeren, de veiligheid en het leren zeilen, roeien etc. Verder zorgen verschillende andere vrijwilligers binnen onze groep voor het materiaal, organisatie en bestuur.

Dolfijnen Staf

De staf van de dolfijnen is een team van zes dat iedere zaterdag klaar staat om een super leuke ochtend voor de dolfijnen te organiseren. Ze bereiden om beurten een programma voor en voeren dat samen uit.

Om al deze activiteiten verantwoord te kunnen begeleiden, worden verschillende cursussen, zoals EHBO, gevolgd.

Zeeverkenners Staf

De zeeverkennersstaf is een actief team welke wekelijks het programma van de zeeverkenners speltak verzorgt. Daarnaast organiseren zij gedurende het jaar ook verschillende kampen en activiteiten. Naast het programma houdt de staf zich onder andere bezig met CWO opleidingen, het varen van ons wachtschip de Makke Beer III en het onderhoud van de vloot.

Groepsbestuur

Het groepsbestuur draagt zorg voor het voorbereiden en uitvoeren van het beleid van de groep. Zij ondersteunt de staf, welke zorgt voor het spelaanbod. Het bestuur houdt zich onder andere bezig met de administratie, veiligheid en een financieel gezonde vereniging.

Groepsraad

De algemene ledenvergadering van de vereniging wordt gevormd door de groepsraad. De groepsraad neemt besluiten, maakt afspraken en controleert de gang van zaken in de vereniging.

Oudervertegenwoordiger

De oudervertegenwoordiger is een functie binnen onze groep. Elke leeftijdsgroep heeft in principe één oudervertegenwoordiger. Deze oudervertegenwoordigers zijn ouders van kinderen die bij die speltak zitten.

Team Makke Beer

Team Makke Beer zorgt voor ons wachtschip: Makke Beer III. Zij houden haar varend door onderhoud en reparaties, leiden stafleden op in het varen met het schip en zorgen dat de Makke Beer aan de keuringseisen voldoet. Daarnaast zijn ze continu bezig met het verbeteren van het schip zodat het de groep nog beter van dienst kan zijn.