Team Makke Beer

Team Makke Beer zorgt voor ons wachtschip: Makke Beer III. Zij houden haar varend door onderhoud en reparaties, leiden stafleden op in het varen met het schip en zorgen dat de Makke Beer aan de keuringseisen van (oa Scouting Nederland) voldoet. Daarnaast zijn ze continu bezig met het verbeteren van het schip zodat het de groep nog beter van dienst kan zijn.

Het doel van Team Makke Beer is een veilig en betrouwbaar wachtschip als kloppend hart van de Sint Joris, hiervoor is ineen meerjarenplan opgesteld. Voor de realisatie van dit plan is veel tijd, maar ook veel geld nodig en daarom is alle hulp hierbij welkom.

Om de Makke Beer nog veiliger te maken en om aan de certificaateisen te voldoen is de afgelopen jaren door de Zeeverkennersstaf en Team MB hard gewerkt aan het “Meerjarenplan Makke Beer”. Het volgende is onder andere gerealiseerd:

– Nieuwe keuken (2017)
– Nieuw toiletvoorziening (2019)
– Boegschroef (2020)
– Nieuwe loopsteiger (2020)
– ‘Nieuwe’ aggregaat
– Nieuw elektrisch systeem
– Noodlenspompen in alle compartimenten
– Hijskraan met elektrische lier (2011)
– Extra noodsignalering en instructies (centraal alarm, bordjes, instructies)
– Railing om het dek