Maritiem ‘s-Hertogenbosch- 17 & 18 september

Ons spetterende nieuwe seizoen start op zaterdag 17 september tijdens Maritiem ‘s-Hertogenbosch! In het weekend van 17 & 18 september ligt de Makke Beer III het hele weekend afgemeerd in de Zuid-Willemsvaart bij de Citadel. Er zijn dan verschillende waterige activiteiten in de binnenstad.

Programma Maritiem
Het programma is voor iedereen toegankelijk en ook leuk om met vriendjes/vriendinnetjes, neefjes/nichtjes, opa/oma etc. een kijkje te nemen!
Onze zeeverkennersgroep organiseert tijdens Maritiem een aantal (eigen) activiteiten om onze groep te promoten:

• 11:00 -17:00 KinderMaritiem– Verschillende (nautische) spellen voor kinderen van 4 tot 13 jaar. We zijn de eindlocatie voor het behalen van je ‘scheepsmaatjesdiploma’.
  • 16:00 -19:00 Bossche sloeprace– Een roeiwedstrijd (in onze eigen lelievletten) tussen verschillende andere verenigingen/teams uit ‘s-Hertogenbosch. Kom de staf, loodsen en bootsmannen aanmoedigen op de Zuid Willemsvaart!
  • Mag ik overvaren?- We verzorgen een pontje tussen de Citadel en de jachthaven. Kom een keertje mee wrikken!

Voor meer informatie kijk je op www.maritiemshertogenbosch.nl

Zaterdag 17 september
Zaterdag om 10:00 uur is de seizoensopening op de Makke Beer bij de Citadel. Vervolgens begint het ‘overzwemmen’, van Dolfijnen naar de Zeeverkenners (en van Zeeverkenners naar Loodsen). Alle ouders zijn van harte welkom om deze feestelijke start van het seizoen van dichtbij mee te maken. Vanaf 10:00 uur staat de koffie klaar, rond 11:00 uur zal het installeren en overzwemmen afgerond zijn.

Aansluitend gaan de de Dolfijnen deelnemen aan KinderMaritiem en gaan de Zeeverkenners roeien, zeilen en onze groep promoten.

Zondag 18 september
Zondag kun je altijd zelf nog even langskomen aan boord of een kijkje nemen op het evenemententerrein. Rond 19:00 uur zal de Makke Beer weer terug varen naar haar bekende stekje in de Vikinghaven.